Kuka esitti ja missä ohjelmassa (TV) joskus 1990-luvulla laulua jossa lauletaan mm ..." me mennään luontoon, me mennään luontoon, me mennään luuontoon"... Emme…

Kysytty

Hei! Kuka esitti ja missä ohjelmassa (TV) joskus 1990-luvulla laulua jossa lauletaan mm ..." me mennään luontoon, me mennään luontoon, me mennään luuontoon"...
Emme löydä edes googlaamalla, joten kirjastotäti on viimeinen toivomme : )

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

täällä kirjastotäti Ylen Arkistosta vastaa että:

Kyseessä on Ylen omatuotantoinen luontoaiheinen käsinukkeohjelmasarja:
Jusu ja Josefiina.

Sarjan tunnuslaulun kertosäe menee täsmälleen muistamallanne tavalla:
”Me mennään luontoon,
me mennään luontoon,
me mennään luontoon”
(viimeinen luontoon-sana venyy laulettaessa: luu-on-toon).

Sarjan käsikirjoitus ja musiikki ovat Kaija Kohosen käsialaa.
Jusun ääninäyttelijänä on Janne Reinikainen.
Josefiinan ääninäyttelijänä oli ensimmäisissä jaksoissa Erja Alander, ja myöhemmissä Minna Suuronen.
Jusu ja Josefiina -ohjelmaa on esitetty Yle TV2:n Pikku Kakkosessa vuosina 1991, 1993, 1996 ja 2003.

Kaupunkilaiskissa Josefiina vierailee Jusun luona maalla monenlaisten seikkailujen merkeissä. Rusettipäisellä Josefiinalla on käsilaukku, jota hän nimittää ”Moikka-laukuksi”, laukusaan kissa kuljettaa rusettejaan ja tarvittaessa vaikka sienikarttaa, sillä ystävällään Jusulla on tutkijan luonne.

Voitte halutessanne toivoa sarjan uusintaa Ylen Ohjelmapalautteesta
-Sähköpostitse osoiteella: ohjelmapalaute@yle.fi
-Puhelimitse: 020 690 414