Kuinkahan mahtaneekaan mennä kokanaisuudessaan tämä hienonhieno runo "Joka ainoa neito rukoilee, tee Jumala kauniiksi minut tee"? Ja onkohan tämä Lauri Viidan…

Kysytty

Kuinkahan mahtaneekaan mennä kokanaisuudessaan tämä hienonhieno runo "Joka ainoa neito rukoilee, tee Jumala kauniiksi minut tee"? Ja onkohan tämä Lauri Viidan tuotantoa, niinkuin itse arvelen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo, jonka on kirjoittanut Aale Tynni, on nimeltään Joka ainoa, ja se on kokoelmasta Soiva metsä (1947). Runo löytyy kokonaisuudessaan myös Aale Tynnin Kootuista runoista.