Kuinka vanhoiksi akvaariokalat taistelukala ja tiikeribarbi elävät,minkä kokosiksi ne kasvavat,minkä ikäisinä ne ovat sukukypsiä/täysikokoisia.

Kysytty

Kuinka vanhoiksi akvaariokalat taistelukala ja tiikeribarbi elävät,minkä kokosiksi ne kasvavat,minkä ikäisinä ne ovat sukukypsiä/täysikokoisia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tikkurilan akvaario- ja lemmikki-liikkeen mukaan taistelukala elää parisen vuotta ja kasvaa n. 7 cm pituiseksi. Tiikeribarbi elää 2-5 vuotta ja kasvaa samoihin mittoihin. Molempien kasvu täysipituiseksi riippuu suuresti ravinnon saannista, mutta kyllä ne alle vuodessa ovat kasvaneet.