Kuinka vanhaksi on elänyt maailman vanhin incl-nimiestä tautia sairastanut lapsi?

Kysytty

Kuinka vanhaksi on elänyt maailman vanhin incl-nimiestä tautia sairastanut lapsi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kehitysvamma-alan verkkopalvelu verneri.net-sivuston mukaan INCL-lasten elinikä on tavallisimmin 5-10 vuotta, ja harva elää yli 12-vuotiaaksi. Muuta tietoa eliniästä ei löytynyt.

http://verneri.net/yleis/incl-ja-ncl-taudit

*

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Silloin kun lapsellani vuonna 1971 diaknosoitiin INCL-tauti,kerrottiin,että niitä on Suomessa vain muutama ja ne harvat joita esiintyy ovat melkeinpä 100%sesti Pohjamaan rannikkoseudulla.Nyt sanotaan,että se on yleisin näistä harvinaisista geenisairauksista.Onko niin,että 70-luvulla tätä sairautta ei vielä oattu määrittää?Minulle myös aluksi sanottiin tautia aineenvaihdunnalliseksi varastoitumistaudiksi. Onko se sama tauti? (professori Santavuori oli lääkärimme)