Kuinka tavallista on, että jotain televisiomainosta näytetään vielä senkin jälkeen, kun mainostettu asia on jo tapahtunut? Muistan, kun Radiolinja fuusioitui…

Kysytty
9.8.2018

Kuinka tavallista on, että jotain televisiomainosta näytetään vielä senkin jälkeen, kun mainostettu asia on jo tapahtunut? Muistan, kun Radiolinja fuusioitui Elisan kanssa, tätä mainostettiin jo pitkään ennen sitä, mutta mainoksia näytettiin vielä ainakin kaksi päivää sen jälkeen, kun fuusioituminen oli jo tapahtunut.

Vastaus

Vastattu
10.8.2018
Päivitetty
10.8.2018

Mainostaminen on kallista, joten mainostajalla ei ole mitään yleistä syytä jatkaa ajallisesti ohimennyttä kohdetta. Mainoksen näkyminen yli oletetun ajan voi johtua sopimusteknisistä syistä eli että tarjolla on ollut vain paketti, joka menee ajallisesti välttämättömän yli. En usko, että tällainen kuitenkaan on tavallista, niin kallista varsinkin television mainosaika on aina ollut.

Heikki Poroila

1 ääntä
Oliko vastauksesta sinulle hyötyä?
 
Haluatko jättää uuden kysymyksen? Lähetä se kysymyslomakkeen kautta.

Kommentoi vastausta

Ei muotoiluja

  • Sallitut HTML-tagit: <i> <b> <s>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.