Kuinka suuri on sokerin osuus ihmisten elintarvikeostojen kustannuksista?

Kysytty

Kuinka suuri on sokerin osuus ihmisten elintarvikeostojen kustannuksista?

Vastaus

Vastattu

Kannattaa tutustua Ruokatieto-sivustolta löytyvään dokumenttiin "Tietohaarukka - Tilastotietoa elintarvikealasta 2019". Sieltä löytyy sivulta 39 Tilastokeskuksen laatima taulukko Kotitalouksien ravintomenoista asukasta kohti. Sen mukaan sokerin osuus menoista oli n. 1% vuonna 2017:
https://www.ruokatieto.fi/sites/default/files/Flash/tietohaarukka_2019_…

1 ääntä

Kommentit

Mahtaako tilastossa olla mukana makeiset ja piilosokeri