Kuinka pysyn varausjonossa,kun kirja pitäisi hakea viimeistään pe 9.7,mutta pystyn hakemaan sen vasta ma 12.7?

Kysytty

Kuinka pysyn varausjonossa,kun kirja pitäisi hakea viimeistään pe 9.7,mutta pystyn hakemaan sen vasta ma 12.7?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varattua aineistoa, joka jo odottaa noutoa, ei voi lukita. Jos et pääse hakemaan varaamaasi kirjaa, sinun kannattaa peruuttaa varaus ja tehdä uusi varaus. Näin vältyt nouttamattoman varauksen maksulta (1€/varaus). Varauksen voi lukita vain silloin, kun varattu aineisto ei ole lähtenyt vielä noutokirjastoon.

Voit myös pyytää toisen henkilön hakemaan varauksesi, mutta tällöin hänen pitää lainata varaamasi kirja omalle kortilleen. Aineiston hakevan henkilön pitää tietää, missä varaushyllyssä kirja on ja mistä teoksesta on kyse.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Uutispalat/Lukitse_var…