Kuinka pitkältä ajalta kirjaston tietokantaan tallentuu tiedot lainaamistani kirjoista ja voiko tämän lokitiedoston saada tekstimuodossa itselleen? Jos ei voi,…

Kysytty

Kuinka pitkältä ajalta kirjaston tietokantaan tallentuu tiedot lainaamistani kirjoista ja voiko tämän lokitiedoston saada tekstimuodossa itselleen? Jos ei voi, niin miksi ei? (tässä oli nyt kyllä aika monta kysymystä :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietosuojan vuoksi Helsingin kaupunginkirjaston tietokantaan ei tallennu asiakaiden edelliset, jo palautetut lainat. Pystymme seuraamaan vain asiakkaalla edelleen lainassa olevaa aineistoa tai myöhässä palautettua aineistoa, josta ei ole vielä maksettu eräpäivämaksuja. Kun maksut kuitataan maksetuiksi häviää samalla tieto lainatusta aineistosta.
Olisiko teillä vielä vanhoja eräpäiväkuitteja jäljellä, sillä niihinhän kirjautuu myöskin lainatun aineiston nimeke?