Kuinka pitkään Porin prikaatin nuoret sotilaat joutuivat oleen vartijoina Tammisaaren vankileirillä v. 1918? Vuosaaressa, Rastilan kartanosta lohkottiin…

Kysytty

Kuinka pitkään Porin prikaatin nuoret sotilaat joutuivat oleen vartijoina Tammisaaren vankileirillä v. 1918?
Vuosaaressa, Rastilan kartanosta lohkottiin rintamamiestontteja ja niille muodostettiin yhteinen ranta- ja vesialue. Minä v. lohkominen tapahtui ja millä nykyisillä tonteilla on oikeus yhteismaahan?
Milloin H:gin kaup. siirtyi nykyiseen katujen numerointiin, parilliset, parittomat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa tutustua kirjaan Vankileirihelvetti Dragsvik : Tammisaaren joukkokuolema 1918 / Sture Lindholm. Kirjassa saattaa olla myös lähdeluettelo, joka voi auttaa eteenpäin.

Toiseen kysymykseen tietoa voisi löytyä Maanmittauslaitoksesta.

Kolmannen kysymyksen osalta kannattaa olla yhteydessä Helsingin kaupungin tietokeskukseen https://www.hel.fi/tieke/fi/yhteystiedot-ja-palaute/anna-palautetta