Kuinka paljon Suomessa on lounaismurteiden puhujia yhteensä?

Kysytty

Kuinka paljon Suomessa on lounaismurteiden puhujia yhteensä?

Vastaus

Vastattu

Mitään lukua ei voi antaa. Perinteisellä lounaismurteiden puhuma-alueella eivät nykyään kaikki puhu mitään lounaismurretta, ja lounaismurteiden puhujia varmasti on muuallakin Suomessa. Kuka ylipäätään on lounaismurteiden puhuja, kuinka paljon hänellä pitää olla lounaismurteisia piirteitä puheessaan?