Kuinka paljon Suomessa on Internetin käyttäjiä?

Kysytty

Kuinka paljon Suomessa on Internetin käyttäjiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa Internetin käyttäjiä (= jossain käyttäneet) oli vuoden 2002 lopulla seuraavasti:

- miehet 58% - n. 1,47 milj. miestä
- naiset 57% - n. 1,52 milj. naista
- kaikki 58% - n. 2,99 milj. henkilöä

Aktiivisimmat käyttäjät löytyvät 15-49 vuotiaiden joukosta.

Kaksi hyvää painettua lähdettä:

Tietoyhteiskunnan kehkeytyminen / Juha Nurmela, Marko Ylitalo. - Tilastokeskus, 2003. - (Katsauksia 2003/3)

Suuri muutto tietoyhteiskuntaan / Juha Nurmela, Lea Parjo ja Marko Ylitalo. - Tilastokeskus, 2002. - (Katsauksia 2002/4).

Nettiosoite, josta myös löytyy tietoa:

- http://tilastokeskus.fi/tk/yr/tietoyhteiskunta/index.html