Kuinka paljon keskimäärin proteiinipatukoissa on sokeria? paljonko on f(x)=4-50^6-100

Kysytty

Kuinka paljon keskimäärin proteiinipatukoissa on sokeria?

paljonko on f(x)=4-50^6-100

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuluttaja-lehti on testannut vuonna 2007 (lehden numerossa 5, s. 17-19) proteiinipatukoita. Lehti testasi 12 patukkaa, mutta selvitti vain niiden hiilihydraattimäärän, ei pelkkiä sokereita. Testin mukaan patukoiden hiilihydraattimäärät sataa grammaa kohden vaihtelivat 23:sta 61:een.

Mtv:n Kevyesti testattu -blogi testasi viisi proteiinipatukkaa. Niissä oli sokereita 2-28 grammaa 100 grammaa kohden:

http://blogit.mtv.fi/kevyestitestattu/2013/05/03/patukat-syynissa/

Sokereiden määrä patukkaa kohden vaihtelee siis suuresti, eikä keskimääräinen määrä ehkä kerro kovin paljon.

Laskusi on varmaankin koulutehtävä. Apua sen ratkaisemiseen kannattaa kysyä opettajalta.