Kuinka paljon induktiolieden pikanäppäin vie sähköä?

Kysytty

Kuinka paljon induktiolieden pikanäppäin vie sähköä? Viekö litran veden kiehutus hitaammalla portaikkonäppäimellä enemmän sähköä kuin pikanäppäimellä kiehuttaminen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Induktioliedet vievät yleensä vähemmän sähköä kuin muut liedet. Kannattaa ensin tutkia oman induktiolieden käyttöoppaan tiedot sähkönkulutuksesta. Työtehoseura on myös vertaillut eri induktioliesien sähkönkulutusta. Veden kuumenemisajat keittoalueiden suurimmilla tehonasetteluilla ja Power-toiminnoilla näkyvät taulukoissa 3 ja 4. Käytännön ruoanvalmistuskokeiden tulokset näkyvät taulukossa 5.

https://www.tts.fi/files/893/Induktiotasojen_vertailu_TTS_koti661.pdf

Joistakin Vaski-kirjastoista ja.myös Turun kaupunginkirjastosta voi lainata energiamittarin ja mitata omien sähkölaitteiden energiankulutusta. Turun laitteita ei voi varata, mutta Vaskista voi seurata, onko jossain paikalla energiamittari. Tällä hetkellä ne ovat aika suosittuja.

https://vaski.finna.fi/Search/Results?lookfor=energiamittari&type=AllFi…

0 ääntä

Kommentit

Liesissä on yleensä kiinteä sähköliitäntä, jolloin niihin ei voi kytkeä kulutusmittaria, joka laitettaisiin pistorasian ja laitteen sähköpistokkeen väliin.