Kuinka monta kissarotua on olemassa maailmassa?

Kysytty

Kuinka monta kissarotua on olemassa maailmassa?

Vastaus

Vastattu

Kissayhdistysten kansainvälinen kattojärjestö Fédération Internationale Féline d’Europe (FIFE) listaa 48 eri kissarotua.

Rodut ovat exotic, persialainen, pyhä birma, ragdoll, turkkilainen van, american curl lyhytkarvainen, american curl pitkäkarvainen, laPerm lyhytkarvainen, laPerm pitkäkarvainen, maine coon, neva masquerade, norjalainen metsäkissa, siperiankissa, turkkilainen angora, bengali, brittiläinen lyhytkarva, brittiläinen pitkäkarva, burma, burmilla, cymric, egyptinmau, eurooppalainen, kartusiaani, korat, kuriilien bobtail lyhytkarvainen, kuriilien bobtail pitkäkarvainen, manx, ocicat, singapura, snowshoe, sokoke, selkirk rex lyhytkarvainen, selkirk rex pitkäkarvainen, abessinialainen, balineesi, cornish rex, devon rex, don sfinx, german rex, itämainen lyhytkarva, itämainen pitkäkarva, japanin bobtail, peterbald, sfinx, siamilainen, somali, thai ja venäjänsininen.

Tietoa roduista FIFE:n sivuilla: http://fifeweb.org/wp/breeds/breeds_prf_stn.php

Suomen rotukissayhdistys ry: http://www.surok.fi/