Kuinka monta kappaletta Mariska on kaikkiaan sanoittanu kotimaisille pop-artisteille, tarkka Mariskan sanoittamien biisien määrä on mikä?

Kysytty

Kuinka monta kappaletta Mariska on kaikkiaan sanoittanu kotimaisille pop-artisteille, tarkka Mariskan sanoittamien biisien määrä on mikä?

Vastaus

Vastattu

Fono.fi - Äänitetietokannasta löytyi Mariskan sanoittamia levytyksiä yhteensä 349 kappaletta. Hakutuloksissa on paljon päällekkäisyyksiä eli sama laulu on saatettu julkaista moneen kertaan eri levyillä. Todellinen luku on siis huomattavasti pienempi, ehkä noin puolet eli n. 175 kappaletta. Mutta voit selvittää asian laskemalla mukaan vain yhden version jokaisesta laulusta. Laulut tulevat hakutulokseen aakkosjärjestyksessä:
http://www.fono.fi/TekijaHakutulos.aspx?tekija=mariska&rooliText=San.+t…

On myös huomioitava, että Fono.fi sisältää tietoja vain fyysisenä teoskappaleena julkaistuista levyistä. Ulkopuolelle jäävät monet pelkästään verkossa julkaistut laulut. Näistä löytyy tietoja Discogsin kautta:
https://www.discogs.com/artist/353298-Mariska?sort=year%2Cdesc&limit=25…

8 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kuinka pitkä hiiri on