Kuinka monella suomalaisella on voimassa oleva passi, ja kuinka moni on käynyt ulkomailla? Jos voisi vielä tarkentaa, kuinka moni on käynyt naapurimaita…

Kysytty

Kuinka monella suomalaisella on voimassa oleva passi, ja kuinka moni on käynyt ulkomailla? Jos voisi vielä tarkentaa, kuinka moni on käynyt naapurimaita kauempana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Poliisi myöntää passin hakemuksesta. Sisäasiainministeriön poliisiosaston verkkosivuilla ei valitettavasti ole tietoa passikannasta. (Valtion tilinpäätöskertomuksen mukaan vuonna 2009 myönnettiin 427.580 passia.)
Tiedossamme ei myöskään ole sellaista haastattelututkimusta, jossa olisi selvitetty, "moniko suomalainen on käynyt ulkomailla" tai toisinpäin "ei ole käynyt" ulkomailla.