Kuinka kuuluu suomeksi lainaus "I would rather sit on a pumpkin and have it all to myself than be crowded on a velvet cushion." Henry David Thoreun kirjasta…

Kysytty

Kuinka kuuluu suomeksi lainaus "I would rather sit on a pumpkin and
have it all to myself than be crowded on a velvet cushion." Henry David Thoreun kirjasta Elämää metsässä?

Ja suomentajan tiedot tarvitsisin myös, kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuosta teoksesta on olemassa kaksikin suomennosta. Sain nopeammin käsiini uudemman Antti Immosen suomennoksen ”Walden : elämää metsässä” (Kirjapaja, 2010). Siinä Immonen sommittelee katkelman suomeksi näin (s. 45): ”Istuisin kernaammin vaikka kurpitsan päällä, jos voisin varata sen kokonaan itselleni, kuin toisten väliin samettipieluksille ahtautuneena.”