Kuinka kirjastoon voisi päästä töihin? Pikkutyttönä äitini oli Muuramen kirjastossa vähän aikaa töissä ja minusta oli ihanaa käydä siellä, selailla kirjoja ja…

Kysytty

Hei,
Kuinka kirjastoon voisi päästä töihin?
Pikkutyttönä äitini oli Muuramen kirjastossa vähän aikaa töissä ja minusta oli ihanaa käydä siellä, selailla kirjoja ja seurata kuinka kirjoja hieman korjailtiin.
Olen vieläkin ihastunut kirjastoihin ja siihen antiin, mitä niissä on. Luen todella paljon ja kunnioitan kirjoja suuresti.
Yksi elämäni haaveista vielä olisi, saada työskennellä kirjojen parissa..

Terveisin,
Jenni (35 v.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Mukava kuulla, että kirjasto tuo hyviä muistoja mieleen.
Laitan sinulle linkin palvelun vastaukseen, jossa esitellään erilaisia mahdollisuuksia työskentelyyn kirjastossa. Vastaus on viime marraskuulta: http://www2.kirjastot.fi/kysy/arkistohaku/kysymys/?ID=a4fce41a-dbcc-4e3…. Vastauksessa on selvitetty työllistymismahdollisuuksia kirjastoon laveasti.

Kirjastoissa on mahdollista suorittaa myös erilaisia ja eri pituisia harjoittelujaksoja. Kirjastoalan opintoharjoittelun lisäksi, harjoittelijaksi kirjastoon voi päästä Työ- ja elinkeinotoimiston kautta. Jos olet kiinnostunut tutustumaan kirjastotyöhön harjoittelun kautta, kannattaa ottaa yhteyttä suoraan kirjastoon, jolloin selviää sen hetkinen harjoittelijatarve.