Kuinka kauan musiikkipedagogeja on ollut olemassa?

Kysytty

Kuinka kauan musiikkipedagogeja on ollut olemassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Musiikkitieteilijä Tina Frühauf kirjoittaa EBSCO:n blogissa että vaikka musiikkia on opetettu ja omaksuttu erilaisin järjestelmin jo paljon aiemmin menneisyydessä, varsinaisena omana alanaan musiikin opetus ja oppiminen on tullut tunnetuksi vasta myöhäismodernista ajanjaksosta eteenpäin. Musiikkipedagogian oppiaine sen sijaan kehittyi järjestäytyneeksi muodokseen niinkin myöhään kuin 1900-luvulla. Ainakin virallisemman määritelmänsä mukaan voi musiikkipedagogeja siis sanoa olleen olemassa viime vuosisadalta lähtien.

Lähde: https://www.ebsco.com/blogs/ebscopost/what-music-pedagogy-universality-…