Kuinka kauan kestää fysiologian opinnot esimerkiksi Helsingin yliopistossa?

Kysytty

Kuinka kauan kestää fysiologian opinnot esimerkiksi Helsingin yliopistossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Verkkopalvelu Ammattinetin mukaan fysiologiksi voi kouluttautua yliopistossa lääketieteellisessä, luonnontieteellisessä tai Jyväskylän liikuntatieteellisessä (liikuntafysiologia)  tiedekunnassa:

http://www.ammattinetti.fi/ammatit/detail/55_ammatti

Helsingin yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan fysiologian osaston sivuilla kerrotaan, että "fysiologian perusopetusta annetaan suomen- ja ruotsinkielellä lääketieteen ja hammaslääketieteen ensimmäisen ja toisen vuosikurssin opiskelijoille elinjärjestelmäkohtaisissa opetusjaksoissa yhdessä muiden oppiaineiden kanssa."

https://www.helsinki.fi/fi/laaketieteellinen-tiedekunta/fysiologian-osasto

Tutkinto on joko alempi tai ylempi korkeakoulututkinto. Tutkinnoilla on tavoitteelliset suorittamisaikansa, mutta alemman tutkinnon voi suorittaa noin kolmessa vuodessa, ja ylemmän sen jälkeen noin kahdessa vuodessa.