Kuinka etsin (ja löydän!) kirjaston nettisivuilta isotekstiset kirjat? Onko isotekstisiä kirjoja toimitettu esimerkiksi Laila Hirvisaaren kirjoista?

Kysytty

Hei!
Kuinka etsin (ja löydän!) kirjaston nettisivuilta isotekstiset kirjat? Onko isotekstisiä kirjoja toimitettu esimerkiksi Laila Hirvisaaren kirjoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Isotekstiset kirjat löytyvät HelMet-haulla helposti esimerkiksi näin: Kirjoita hakulaatikkoon "isotekstiset kirjat" (hipsuja ei tarvita). Näin löydät kaiken isotekstisinä saatavan tieto- ja kaunokirjallisuuden. Jos haluat etsiä vain esimerkiksi isotekstistä kaunokirjallisuutta, voit rajata hakutulosta esimerkiksi suomenkieliseen kaunokirjallisuuteen sivun vasemmassa reunassa näkyvillä rajoittimilla. Voit etsiä myös tietyn kirjailijan isotekstisiä teoksia lisäämällä hakusanojen "isotekstiset kirjat" perään kirjailijan nimen.

Laila Hirvisaaren teoksia ei valitettavasti näytä olevan isotekstisinä, mutta jos kokeilet esimerkiksi Kaari Utrion, Eppu Nuotion tai Antti Tuurin teoksia, niin tulos on jo parempi.

www.helmet.fi

1 ääntä

Kommentit

Onko isotekstisiä suomalaisia kokoelmarunokirjoja (esim. vanhukselle) saatavissa? Esim. Piki-kirjastot (Pirkanmaan kirjastot). Onko kellään tietoa?