Kuinka aurinkokello valmistetaan ja mikä on sen toimintaperiaate?

Kysytty

Kuinka aurinkokello valmistetaan ja mikä on sen toimintaperiaate?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aurinkokellon rakentamisohjeita ja teoriaa löytyy ainakin Aulis Koivusalon kirjasta Teemme aurinkokellon, jonka on julkaissut Tähtitieteellinen yhdistys Ursa vuonna 1982. Teos on lainattavissa kirjastoista mm. Jyväskylästä. Aiheesta on kirjoitettu myös artikkeli Tähdet ja avaruus -lehden numerossa 2 vuonna 1995.
Artikkelin on kirjoittanut Kirsti Vajanto ja sen nimi on Tehdään aurinkokello.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Miten tehdään se kuvia pliiide