Otsikko
Koulussa käsittelimme runoa Oodi Singerille. Onkohan sitä mahdollista vielä löytää.

Kysytty

Koulussa käsittelimme runoa Oodi Singerille. Onkohan sitä mahdollista vielä löytää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon Oodi Singerille on kirjoittanut alankomaalainen runoilija Paul van Ostaijen. Kokonaista kokoelmaa hänen runojaan ei ole suomennettu, mutta kysymäsi runo löytyy suomeksi käännettynä Kari Aronpuron esikoiskokoelmasta Peltiset enkelit. Kirjayhtymä 1964. Se on myös otettu mukaan lukion äidinkielen kirjaan nimeltä Uuden lukion äidinkieli 1: kurssit 1-3, 1984, s. 276-277.

3 ääntä

Kommentit

Paul van Ostaijen oli hollanninkielinen belgialainen eli flaamilainen runoilija, ei alankomaalainen
t. Lieven