Kotiteatterilaitteissa on yleensä useita äänivaihtoehtoja mitä voi valita kun katsoo ohjelmia. Esim elokuvia. Mistä tietää mikä olis paras valinta jonka voi…

Kysytty

Hei,kotiteatterilaitteissa on yleensä useita äänivaihtoehtoja mitä voi valita kun katsoo ohjelmia. Esim elokuvia. Mistä tietää mikä olis paras valinta jonka voi valita,äänentoiston kannalta jotta kaikkia kaiuttimia vois hyödyntää ? Onko jotain suosituksia mitä ohjelmantuottaja suosittelee valitsemaan ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kotiteatterilaitteissa on monenlaisia säätöjä. Yksi asetus sopii sinfoniaokesterin konsertin kuunteluun, mutta esimerkikksi toimintaelokuvaa varten tarvitaan erilaiset säädöt. Kuuntelijan oma maku ja mieltymys ovat toki tärkeimmät mittarit.

Hyviä vinkkejä on laitteiden omissa käyttöoppaissa. Laajimman version saa yleensä ladattua valmistajan kotisivulta.

Oheisella AV-alan yrityksen sivustolla on varsin yksityiskohtaiset yleisohjeet laitteiden sijoitteluun ja säätöön.

Ideaali.fi-ohjeet