Koska sukkahousut tulivat Suomeen? Kuinka pian ne olivat yleisessä käytössä?

Kysytty

Koska sukkahousut tulivat Suomeen? Kuinka pian ne olivat yleisessä käytössä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sukkahousuille löytyy taustaa teoksesta Selin, Jaakko:
Kiinalaiset jalat ja muita tarinoita vartalomme koristeista / Jaakko Selin. Helsingissä : Otava, 1997. Netissä löytyy teoksen sukkahousuja käsittelevää osuutta osoitteessa http://www.tkukoulu.fi/~ersyrja/sukkahousut/sukkahousujen%20tarina.htm . Sen mukaan sukkahousut ovat ilmeisesti tulleet 1960-luvulla ja yleistyneet 1970-luvulla.