Koru jossa leimattu tunnus "925 SKT" mitä mahtaa olla korun materiaali ja mitä tarkoittaa "SKT"?

Kysytty

Koru jossa leimattu tunnus "925 SKT" mitä mahtaa olla korun materiaali ja mitä tarkoittaa "SKT"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Wikipedian mukaan luku 925 on pitoisuusleima ja SKT on nimileima. Koru on hopeakoru. Hopeaa käytetään tavallisimmin seoksena, jossa on joko 83 % tai 92,5 % hopeaa, loput kuparia. Hopeaesineisiin lyötävissä leimoissa hopeapitoisuus ilmaistaan promilleina, siis tässä tapauksessa 925. Nimileima kertoo tuotteen valmistajan, maahantuojan tai tahon, joka on vastuussa tuotteen leimaamisesta. Nimileimoja voit hakea Tukesin sivuilta: http://nimileima.tukes.fi/. SKT tarkoittaa Suomen Korutuonti Oy:tä.

26 ääntä

Kommentit

Voiko Thaimaasta ostettu koru jossa on vain leima S999 olla hopeaa? Ostin huuto.netistä sellaisen rannekorun ja paino on yli 10 mg, muita leimoja ei ole ja myytiin hopeakoruna.