Kontulan kirjastossa on muovilaatikko, johon kerätään villasukkia ym. Kysyin virkailijalta, mille yhteisölle tai avustusjärjestölle niitä kerätään…

Kysytty

Hei!
Kontulan kirjastossa on muovilaatikko, johon kerätään villasukkia ym. Kysyin virkailijalta, mille yhteisölle tai avustusjärjestölle niitä kerätään. Vastaukseksi sain vain yhden sanan: "tarvitseville".
Voiko siis Helsingin Kaupungin kirjasto julkisena laitoksena pistää yleisen keräyksen pystyyn ilmoittamatta tarkemmin keräyskohdetta? Kirjasto on tietääkseni julkinen laitos.
Pyydän selventävää vastausta tähän.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n ja A-klinikkasäätiön Lahjoita lämpöä -kampanja, jossa haastetaan ihmisiä neulomaan asunnottomille ja muille vähäosaisille villasukkia ja lapasia.

Lahjoita lämpöä -kampanja alkaa - EHYT ry

Lahjoita lämpöä -kampanja alkaa | A-klinikkasäätiö (a-klinikkasaatio.fi)

Lahjoita lämpöä! | Helmet

4 ääntä

Kommentit

Tyypillistä käytöstä kirjaston työntekijältä... Ei hajuakaan asiakaspalvelusta!

Tämä vastaus ei varmasti kysyjää miellytä, sillä hänen mielestään alkoholismi on itse aiheutettu sairaus.