Koneeltani oli tipahtanut kirjasuosikki,mikä kertoi entisaikojen Leppä-tai Lintuvaaran trokaamisista ja alamaailman elämästä.Ilmoitus oli ainakin viime…

Kysytty

Koneeltani oli tipahtanut kirjasuosikki,mikä kertoi entisaikojen Leppä-tai Lintuvaaran trokaamisista ja alamaailman elämästä.Ilmoitus oli ainakin viime vuodelta,ja kirja alkoi sanalla Lintuvaara tai Leppävaara.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kirjasuosikkisi olla viime vuonna (2015) julkaistu Leppävaaran (Albergan) historiikki Valtatien varrelta : tarinoita ja kuvia Leppävaarasta ja Harakasta / [toimituskunta: Raija Ahonen, tekstit ... et al.].

Kirja kertoo mm. kieltolain aikaisesta pirtun salakuljetusreitistä Laajalahdelta Harakkaan. Harakan nimi muutettiin myöhemmin Lintuvaaraksi.

Kirjaa esitellään mm. alla olevalla Ylen sivulla:

http://yle.fi/uutiset/3-9202210