Kokeilin FONO.fi äänitietokannassa erästä levyä, LP-albumia, voiko sitä - tai mitään - kuunnella. Eikö voi? Siltä näytti. En kuullut mitään. Kyseessä oli…

Kysytty

Hei,

Kokeilin FONO.fi äänitietokannassa erästä levyä, LP-albumia, voiko sitä - tai mitään - kuunnella. Eikö voi? Siltä näytti. En kuullut mitään. Kyseessä oli suomalaisen Los Camaradas-yhteen 1978 julkaisema levy "Intiaanin Tie" (Camino Del Indio).
Osaatteko kertoa minulle ovatko FONO.fi:ssä olevat musiikkijulkaisut VAIN sisältötietoja? Eikö siellä ole mitään - edes näytteitä - kuunneltavissa?
Tarkoitukseni olisi saada tietää onko mainitsemaani Albumia enää saatavissa mistään päin maata kokonaisena musiikkitallenteena. Mitä voitte kertoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fono.fi on Yleisradion levystön tietokanta. Siinä on sisältötiedot Ylen kokoelmiin kuuluvista äänitteistä. Fonossa ei voi kuunnella musiikkia, sillä digitoitu materiaali on tarkoitettu vain Yle radiotoimintaan.

Muutamassa yleisessä kirjastossa on yhä jäljellä Las Camaradas -yhtyeen LP-levy Intiaanin tie (LRLP 274, 1978): valtakunnallissa varastokirjastossa, Rovaniemen kaupunginkirjastossa sekä Helmet-musiikkivarastossa. Levyn voi tilata jostakin niistä kaukolainaksi. Tilaus tehdään oman kunnan kirjastossa.

Kaukolainaus Jyväskylän kaupunginkirjaston kautta.