Kohtasin 8/-21 "ampiaisryppään", jossa 4 ampiaista pörräsivät tiiviisti viidennessä kiinni. Mistä tässä toiminnassa mahtaa olla kyse?

Kysytty

Kohtasin 8/-21 "ampiaisryppään", jossa 4 ampiaista pörräsivät tiiviisti viidennessä kiinni. Tämä kulkue liikkui asfaltilla. Mistä tässä toiminnassa mahtaa olla kyse?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattavat olla pesänsä kuningattaren perässä hylänneet ampiaiset. Loppusyksystä ampiaiset tulevat kiukkuisemmiksi ja puolustavat pesän sijaan vain itseään. Rypäs voi olla myös kuningatar ja liuta innokkaita koiraita paritteluhommissa. Yle uutiset 17.9.2013 ja Rentokil.fi

Tämä on kuitenkin vain arvailua. Asiaa voisi kysäistä asiantuntijoilta. "Lähetä kysymyksesi osoitteeseen: luonto.ilta@yle.fi tai soita suoraan lähetykseen 0203 17600." Luontoilta 2022