Kirjojen kierrätyshylly on hyvä idea. Olisiko kuitenkin mahdollista kierrättää näitä kirjoja vielä eri kirjastoihin? Vai olisiko siinä jo liikaa hommaa?…

Kysytty

Kirjojen kierrätyshylly on hyvä idea. Olisiko kuitenkin mahdollista kierrättää näitä kirjoja vielä eri kirjastoihin? Vai olisiko siinä jo liikaa hommaa? Useimmat ihmiset käyvät kuitenkin melkein aina siinä "omassa" kirjastossa ja samat kirjat lojuvat kauan hyllyssä. Jos ne saisi kiertoon, olisi niillä isompi yleisö ja näin ollen varmaan uusia ottajia...

Vastaus

Vastattu

Kirjojen kierrätys on aina kannatettavaa ja tuo siirtely kirjastosta toiseen veisi varmaan kirjan useamman lukijan tielle.

Valitettavsti emme kuitenkaan voi maksaa kierrätyshyllyn kirjojen siirtelystä. Logistiikka on jo nyt helisemässä varauskuormiemme kanssa.

Kuormien ja kustannusten kasvaessa saattaisi varausten maksuttomuus vaarantua ja siitä emme halua luopua.

Katsomme kyllä aina kierrätyshyllyt, -kärryt ja -laatikot läpi ja poimimme hyväkuntoiset ja kysytyt kirjat kirjaston kokoelmiin. Sitä kautta ne pääsevät kiertoon ympäri pääkaupunkiseutua.