Kirjoja jotka auttaisivat kehittämään luovuutta ja piirrustustaitoja? Art before breakfast -kirja on jo tuttu, mutta onko muita? Kirja joka tarjoilisi…

Kysytty

Kirjoja jotka auttaisivat kehittämään luovuutta ja piirustustaitoja? Art before breakfast -kirja on jo tuttu, mutta onko muita? Kirja joka tarjoilisi aiheeseen liittyviä päivittäisiä piirustus-/luovuustehtäviä olisi super ideaali! Eli tehtäväkirja hakusessa.
Jos tällaista kirjallisuutta ei ole, sitten voitko suositella nettisivuja tai Facebook-ryhmiä/-sivuja?
Kieleksi käy suomi, ruotsi ja englanti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Piirtämisen oppaita kirjaston kokoelmista löytyy runsaasti. Tässä joitakin, jotka tuon mainitsemasi teoksen perusteella saattaisivat kiinnostaa. Näissä kaikissa on ajatuksena oman sisäisen taiteilijan vapauttaminen ja keskellä arkea piirtäminen.

Felix Scheinberger, Dare to sketch – A guide to Drawing on the Go

Sam Piyasena, Paikoillanne, valmiit, piirrä! - piirustusopas kaikille kynänkäyttäjille

Gillian Johnson, How to draw everything

Pitkäjänteiseen piirtämisen harjoitteluun voi käyttää apuna Kimon Nocolaïdesin Piirustuskoulua. Kirjassa on 25 erilaista viikko-ohjelmaa ja yli 60 harjoitusta.

Luovuuteen ja kuvalliseen ilmaisuun painottuvia teoksia muutamia tässä:

Betty Edwards, Drawing on the right side of the brain

Connie Smith Siegel, Spirit of drawing - a sensory meditation guide to creative expression

Krista Launonen, Paljastavat värit, hoitavat kuvat - opas kuvien maailmaan

Lisäksi löytyy lukuisia oppaita piirtämisen anatomiasta, eläinten, asetelmien, maisemien, muotokuvien jne. piirtämisestä. Myös sarjakuvien piirtämisestä on oppaita. Tässä muutama poiminta ja lisää voi etsiä Helmet-hausta hakusanoilla piirustustaide tai piirustus ja oppaat tai tekniikka:

Sachiko Umoto, Piirustuskoulu - piirretään iloisia ihmisiä

Jake Spicer, Piirrä kasvot 15 minuutissa

Denis John-Naylor, Drawing trees

Sketching from the imagination

www.helmet.fi