Kirjoitan artikkelia Pariisin homoelämästä nyt ja ennen. Nykyisyyden tiedän, mutta mistä saisin tietoa menneisyydestä? Minua kiinnostaa lähinnä belle époque …

Kysytty

Kirjoitan artikkelia Pariisin homoelämästä nyt ja ennen. Nykyisyyden tiedän, mutta mistä saisin tietoa menneisyydestä? Minua kiinnostaa lähinnä belle époque -aika, millainen Pariisin homoelämä tuolloin oli. Löytyykö aihetta käsitteleviä kirjoja? Muutkin Pariisin historiaa käsittelevät ovat kullan arvoisia!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helkan mukaan oheinen teos, joka löytyy mm Helsingin yliopiston kirjastolaitoksesta, kokoelma: Valtiotieteellisen tdk:n kirjasto, voisi sisältää tarvittaa tietoa.

Antony R. H. (1937-....)
Sexual moralities in France, 1780-1980 : new ideas on the family, divorce and homosexuality : an essay on moral change / Antony Copley
London : Routledge, 1989
XI-283 p. ; 23 cm
Lisää aineistoa löytynee Ranskan kansalliskirjaston luettelosta:
http://www.bnf.fr