Kirjasuosituksia 5-vuotiaalle: nyt kun kirjastot ovat kiinni ja kirjoja ei pääse itse selailemaan, ajattelin kokeilla, jos tätä kautta saisi suosituksia: 5…

Kysytty

Kirjasuosituksia 5-vuotiaalle: nyt kun kirjastot ovat kiinni ja kirjoja ei pääse itse selailemaan, ajattelin kokeilla, jos tätä kautta saisi suosituksia: 5-vuotias haluaisi, että hänelle luetaan jo vähän pidempiä kirjoja, mutta kuvia pitäisi olla paljon. Tatu ja Patu ovat olleet suosittuja, samoin Mauri Kunnaksen kirjat. Viimeksi luettiin Mestarietsivä Peppunen. Kokeiltiin myös Yrmeää yksisarvista, mutta siinä ei ollut tarpeeksi kuvia. Eli olisiko suosituksia seuraavaksi kirjaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Risto Räppääjät voisivat olla kiinnostavia, ainakin ne ovat päiväkodeissa isompien lasten ryhmissä suosittua luettavaa. Chris Riddellin Ottilia-kirjoissa on hieno kuvitus.  Muita mahdollisia:

Heinähattu ja Vilttitossu -sarja

Viiru ja Pesonen

Missä Vallu? -sarjan piilokuvakirjat

Leon lemmikkiuutiset -sarja

Miina Mylläkkä -sarja

Eduard Uspenski: Fedja-setä, kissa ja koira sekä Alas taikavirtaa

Kasper, Jesper ja Joonatan : kolme iloista rosvoa ja muut Thorbjørn Egnerin kirjat

Beatrix Potter: Petteri kaniinin satumaailma

Jos laitat Helmet-hakuun sanan sadut, voit löytää aarrearkullisen kuvitettuja satukirjoja. Varsinkin uudemmissa satukirjoissa on yleensä runsaasti värikästä kuvitusta.