Kirjastotyö kiinnostaisi minua kovasti. Ja koska uudelleen kouluttautuminen on kohdallani väistämättä edessä. Niin mietinkin nyt, että olisinko pätevä…

Kysytty

Kirjastotyö kiinnostaisi minua kovasti. Ja koska uudelleen kouluttautuminen on kohdallani väistämättä edessä. Niin mietinkin nyt, että olisinko pätevä hakeutumaan alalle opiskelemaan.. Tarvitaanko jotain tiettyä pohjakoulutusta, hyviä tietotekniikkataitoja yms? Vai opetetaanko asioita ihan ruohonjuuritasolta. Olen siis aiemmin käynyt vain catering-alan perustutkinnon ammattikoulussa. Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

Vastaus

Vastattu

Voit tulla kirjastoalalle monellakin tavalla, monenlaisista pohjakoulutuksista käsin. Opintoihin kuuluvassa harjoittelussa näet erilaisia työnkuvia, jotka varmasti ohjaavat sinua omien vahvuuksien löytämiseen opiskelun kuluessa. Hyvät tietotekniikkataidot on hyvä lähtökohta, ja niitä saa kehittää kirjastotyössä sitten koko ajan. Kirjastot.fi-sivustolla on listattu alan opiskelupaikkoja, joista saa lisää tietoa, samaten Opintopolkua tutkimalla.

Kirjastoalan opiskelu | Kirjastot.fi