Kirjastonhoitaja! Onko Victor Hugon runoa Demain, dès l'aube (vuodelta 1856) suomennettu? Kaipailisin runon alkua suomeksi: "Demain, dès l'aube, à l'heure où…

Kysytty

Hei kirjastonhoitaja!

Onko Victor Hugon runoa Demain, dès l'aube (vuodelta 1856) suomennettu?

Kaipailisin runon alkua suomeksi:

"Demain, dès l'aube, à l'heure où blanchit la campagne,
Je partirai. Vois-tu, je sais que tu m'attends.
J'irai par la forêt, j'irai par la montagne.
Je ne puis demeurer loin de toi plus longtemps"

Kiitokset kovasti avusta! Jos runoa ei ole suomennettu, pitää ryhtyä urakkaan itse...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikuttaa siltä, että runoa ei ole suomennettu, ja saat ryhtyä käännöstyöhön.

Monia Victor Hugon yksittäisiä runoja on suomennettu, ja niitä löytyy antologioista ja kirjallisuuslehdistä. Hyvä lähde yksittäisten runojen suomennosten etsimiseen on Lahden kaupunginkirjaston tuottama käännösrunoaiheinen viitetietokanta Linkki maailman runouteen:

http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/