Kirjaston sivuilla pk-seudulla lukee vielä JOS tulee lakko, kirjastot kiinni. Mikä on siis tilanne ihan oikeasti?

Kysytty

Kirjaston sivuilla pk-seudulla lukee vielä JOS tulee lakko, kirjastot kiinni. Yksittäisten kirjastojen kohdalla paikat näyttävän olevan avoinna normaalisti.
Mikä on siis tilanne ihan oikeasti?

Vastaus

Vastattu

Lakko alkaa, jos sovintoa ei saada aikaan työmarkkinaosapuolien välillä ennen huomista. Lakko saattaa myös päättyä aiemmin, jos sovintoon päästään lakon aikana.

Espoossa ja Vantaalla kirjastot ovat kiinni lakon aikana, Helsinki tiedottaa vielä myöhemmin, mitkä kirjastot ovat avoinna, Kauniaisten kohdalta tieto puuttuu, mutta luultavasti ainoa kirjasto on kiinni. Helmet