Kirjaston sivuilla omien yhteystietojen kohdalla kysytään myös "kotikirjasto". Valitaanko siihen lähin kirjasto vai onko tiedolla suurempaa merkitystä?

Kysytty

Kirjaston sivuilla omien yhteystietojen kohdalla kysytään myös "kotikirjasto". Valitaanko siihen lähin kirjasto vai onko tiedolla suurempaa merkitystä?

Vastaus

Vastattu

Helmet-kirjastoissa kotikirjastoksi merkitään yleensä lähin kirjastojen toimipiste, mutta se voi olla muukin toimipiste, jota ensisijaisesti käytät.

Kotikirjastolla on asiakkaalle merkitystä silloin, kun tekee itse varauksia Helmetissä. Noutokirjastoksi tulee tällöin automaattisesti asiakkaan tietoihin merkitty kotikirjasto. Jos hän haluaa noutaa varauksen jostain muusta Helmet-kirjastosta, voi vaihtaa noutokirjaston pudotusvalikosta mihin tahansa muuhun kirjastoon.

https://www.helmet.fi/fi-FI