Otsikko
Kirjaston luetteloissa on jo 3D-elokuvia ja BD-levyjä. 3D-elokuvat ja BD-levyt ovat uusi asia. Mitä niiden toistaminen vaatii kotilaitteistolta? Riittääkö DVD…

Kysytty

Kirjaston luetteloissa on jo 3D-elokuvia ja BD-levyjä. 3D-elokuvat ja BD-levyt ovat uusi asia. Mitä niiden toistaminen vaatii kotilaitteistolta? Riittääkö DVD vai pitääkö olla jotain muuta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

BD-levyjä voi katsoa blu-ray-laitteella. Nämä laitteet käyvät myös dvd-levyjen katseluun.

3D-elokuvien katseluun tarvitaan sopiva televisio, lasit ja 3D-yhteensopiva blu-ray-soitin.

Tekniikan maailma sanoo asiasta seuraavaa: "Kolmiulotteisten elokuvien ja muun yhteensopivan materiaalin katseluun tarvitaan 3D-tekniikalla varustettu televisio ja siihen sopivat aktiiviset 3D-lasit. Lasit ovat ainakin toistaiseksi merkkikohtaisia."

"Jos elokuvia haluaa kotona katsoa kolmiulotteisina, 3D-laseilla varustetun television lisäksi tarvitaan vielä 3D-blu-ray-soitin. Kokonaisuuden kolmas komponentti on laitteita yhdistävä hdmi 1.4 -liitäntä, jota ilman 3D-kuvaa ei saa näkyviin."

Aiheesta lisää tästä linkistä:
http://tekniikanmaailma.fi/kuva-ja-aani/muut/kysymyksia-3d-katselusta

1 ääntä

Kommentit

Voisiko tuon tekniikkaeksperteille kirjoitetun lehtitekstin suomentaa meille tavallisille talleroille?

Pelkkä dvd ei riitä, bd-levyihin tarvitaan blue-ray -soitin ja 3d:hen 3d-tekniikalla varustettu tv, soitin sekä 3d-lasit.

Voiko BD-levyä katsoa Helmet-kirjastoissa tai mahd. muissa kirjastoissa?