Kirjasto palvelee hienosti, sain tänään tietää, että myös lehtiä voi lukea kirjaston kautta - miten se tapahtuu

Kysytty

Kirjasto palvelee hienosti,
sain tänään tietää, että myös lehtiä voi lukea kirjaston kautta -
miten se tapahtuu

Vastaus

Vastattu

Keski-kirjastojen asiakkaiden käytössä on laaja kokoelma sähköisiä lehtiä. Lehtien lukeminen on maksutonta. Lehtipalvelujen lehtiä voi lukea mobiililaitteella tai tietokoneella. Palveluun kirjaudutaan kirjastokortin numerolla ja nelinumeroisella PIN-koodilla. Kirjaston asiakaskoneilla ja asiakasverkossa palveluiden lehdet avautuvat automaattisesti ilman kirjautumista.

ePress-palvelussa on kymmeniä suosittuja kotimaisia aikakauslehtiä. Valikoimassa on myös esim. Aamulehti, Kauppalehti ja iltapäivälehdet. Niitä voi lukea kotona tai kirjaston asiakaskoneilla.

Myös PressReader-palvelun vieraskielisiä lehtiä voi lukea joko kirjastossa tai kotoa käsin. Valikoimassa on tuhansia lehtiä kymmenillä eri kielillä.

Keski-kirjastojen asiakaskoneilla voit lukea kotimaisten sanomalehtien digitaalisia näköislehtiä ePress-palvelussa.

Keski-kirjastojen e-aineistot löytyvät täältä: E-aineistot | Keski-Finna
Lisäohjeita e-lehdistä: E-ohjeet | Keski-Finna