Kirjasto 10:ssä (Helsinki) oli joskus n.5 vuotta sitten aika hyvät skannerit, joilla sai tehokkaasti skannattua diakuvia (24x36, kinofilmi). kysymys: 1…

Kysytty

Kirjasto 10:ssä (Helsinki) oli joskus n.5 vuotta sitten aika hyvät skannerit, joilla sai tehokkaasti skannattua diakuvia (24x36, kinofilmi).
kysymys:
1. Onkohan nyt jossain vieläkin parempia laitteita Helsingin alueella ?2. Olisiko jossain lainattavaa diaskanneria ?

Vastaukseen toivoisin skannerin merkin ja tyypin, että pystyisin itse selvittämään googlaamalla laitteen ominaisuudet ja soveltuvuuden ao. tarkoitukseen. :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällä hetkellä Helsingin kaupunginkirjaston Kohtaamispaikalla on neljä mediatyöasemaa, joilla voi mm. skannata dioja ja negatiiveja. Laitteen merkki ja tyyppi on Epson V 700.

Kaupungirjastolla ei ole lainattavaa diaskanneria.

Alla olevista linkeistä löydät mediatyöaseman esittelyn ja pääset varaamaan ajan.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kohtaamispaikkalasipal…

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Tyoskentele_ja_viihdy/…