Kirjassa Maailman ympäri 80 päivässä Phileas Fogg lähtee kuuluisalle maailmanympärimatkalleen 20 000 punnan matkabudjetilla. Tarinan tapahtumat sijoittuvat…

Kysytty

Kirjassa Maailman ympäri 80 päivässä Phileas Fogg lähtee kuuluisalle maailmanympärimatkalleen 20 000 punnan matkabudjetilla. Tarinan tapahtumat sijoittuvat vuoteen 1872, joten kysymys kuuluu: kuinka suuri Foggin matkakassa olisi nykyrahassa mitattuna?

Vastaus

Vastattu

Phileas Fogg oli Jules Vernen kirjassa hyvin äveriäs mies. Hänen kahdenkymmenentuhannen punnan matkakassansa arvo olisi nykyrahassa reilusti yli kaksi miljoonaa puntaa.

https://www.officialdata.org/uk/inflation/1872?amount=20000