Kirjassa, jota käännän, mainitaan Arthur Conan Doylen Sherlock Holmes -tarina nimeltä The Valley of Fear. Onkohan tätä käännetty suomeksi ja millä nimellä? Se…

Kysytty

Kirjassa, jota käännän, mainitaan Arthur Conan Doylen Sherlock Holmes -tarina nimeltä The Valley of Fear. Onkohan tätä käännetty suomeksi ja millä nimellä? Se on kuulemma neljäs SH -tarina. Helmet-haun kautta ei tärpännyt. Kiitos etukäteen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

The valley of fear on ilmestynyt suomeksi 1915 kahdessa osassa:

Kauhun laakso : uusi Sherlock Holmes-kertomus. 1, Murhenäytelmä Birlstonen kartanossa ja
Kauhun laakso : uusi Sherlock Holmes-kertomus. 2, Salaseuralaiset.

Suomentaja on ollut Timo Tuura.

Lähde: Fennica