Kirjan tai kirjailijan nimi on kadoksissa. Tarinassa yhdysvaltalais-japanilainen perhe viettää häitä, kun tuntemattomat hyökkäävät juhliin. Perheen poikaa…

Kysytty

Kirjan tai kirjailijan nimi on kadoksissa. Tarinassa yhdysvaltalais-japanilainen perhe viettää häitä, kun tuntemattomat hyökkäävät juhliin. Perheen poikaa lukuunottamatta kaikki saavat surmansa. Poika muuttaa Japaniin yakuzassa toimivan isoisänsä luokse.
Mielestäni kirjan nimessä oli ronin -sana, mutta saan sillä ainoastaan Ronin -kirjan, jota en siis etsi :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksessä kuvailtu kirja muistuttaa kovasti aikaisemminkin näillä sivuilla jäljitettyä Warren Murphyn ja Molly Cochranin kirjaa Temppelikoirat (Book Studio, 1990).

Yhdysvaltoihin ja Japaniin sijoittuvan romaanin juoni rakentuu New Yorkin mafian ja Tokion Yakuzan välisen sodan ympärille, joka saa alkunsa, kun Miles Haverfordin sisar murhataan omissa häissään ja Haverford päättää liittyä japanilaisen isoisänsä rikollisjärjestöön kostaakseen.

Lainsuojatonta tarkoittavasta ronin-sanasta tulee Japanissa Milesin kutsumanimi.

http://www.kirjastot.fi/fi-fi/tietopalvelu/kysymys.aspx?ID=eea03ba9-4d3…