Kirjan nimi?? Miehet ikäänkuin katoavat planeetalta ja naiset jäävät yksin..

Kysytty

Kirjan nimi?? Miehet ikäänkuin katoavat planeetalta ja naiset jäävät yksin..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kyseessä Joanna Russin teos Naisten planeetta?
Kirjayhtymä, 1986
Alkuteos: The Female Man (Bantam Books, 1975)
Kääntäjä: Kristiina Drews

Kirja kertoo neljästä saman naisen ilmentymästä erilaisissa rinnakkaistodellisuuksissa. Joanna on moderni nainen, Jeanninen maailma taas muistuttaa suunnilleen viime vuosisadan puoltaväliä, Janetin maailma on utopia, josta miehet ovat kuolleet pois kun taas Jaelin maailmassa naiset ja miehet ovat verisessä sodassa keskenään. Eri ilmentymien kohdatessa sukupuoliroolit saavat kyytiä

Lähde:http://www.kirjavinkit.fi/arvostelut/naisten-planeetta/