Kirjan nimi hukassa, junnuna kuuntelin tätä c-kasetilta paaaljon 2000-luvun alussa ja arvioisin kirjan olevan 90-luvulla kirjoitettu? Kirjassa on…

Kysytty

Moi! Kirjan nimi hukassa, junnuna kuuntelin tätä c-kasetilta paaaljon 2000-luvun alussa ja arvioisin kirjan olevan 90-luvulla kirjoitettu?

Kirjassa on murrosikäinen poika, joka harrastaa mäkihyppyä. Pojalla on yh-äiti, jota ei lapsen harrastus kiinnosta eikä käy kisoissa vaikka lapsi sitä toivoo. Hän on paljon yksin kotona kun äiti on töissä tai miesystävän luona. Mäkihyppyjoukkueeseen liittyy uutena mukaan yksi tyttö, johon poika ihastuu.
Yhtenä talvi-iltana poika hyppää yllytettynä kaikkein suurimmasta mäestö mihin hänellä ei oikeasti olisi lupaa. Tyttö hyppää pojan perässä ja tältä murtuu siinä rytäkässä käsi ja hän joutuu sairaalaan.

Kirja päättyy mäkihyppykisoihin ja pojan äiti tulee vihdoin niitä katsomaan uuden miesystävänsä kanssa.

Vastaus

Vastattu

Kaivattu kirja voisi olla Marja-Leena Tiaisen Haamuhyppy (Tammi, 1989).