Kirjan jonka olen lainannut on hukassa. Olen ehkä palauttanut sen kirjastoon. Kotoa se ei löydy mistään. Mitä teen?

Kysytty

Hei! Kirjan jonka olen lainannut on hukassa. Olen ehkä palauttanut sen kirjastoon. Kotoa se ei löydy mistään. Mitä teen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa ensimmäiseksi ja pikaisesti ottaa yhteyttä - henkilökohtaisesti käymällä, sähköpostitse tai puhelimitse - kirjastoon, mistä aineiston olet lainannut.

Vaskikirjastoissa toimimme tapauskohtaisesti, esim. uusimme lainan vielä yhden ylimääräisen kerran jos haluat lisää etsintäaikaa.

Jos olet melko varma aineiston palautuksesta, tarkistamme ensimmäiseksi kirjaston hyllyt. Jos aineistoa ei löydy, laitamme sen halutessasi puoleksi vuodeksi "hakuun", eli tehoetsintään. Aineisto lainataan pois asiakkaan lainoista, siitä ei kerry myöhästymismaksuja eikä myöskään lähetetä muistutuksia tänä aikana. Jos aineistoa ei puolen vuoden kuluessa ole löytynyt, saat siitä kotiisi paperilaskun.