Kirjallisuusluettelo perheen surua lapsen kuolemasta käsittelevistä teoksista pro gradua varten

Kysytty

Kirjallisuusluettelo perheen surua lapsen kuolemasta käsittelevistä teoksista pro gradua varten

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta on kirjoitettu melko paljon ja eri lähtökohdista, tässä muutama josta voit aloittaa: Hilkka Laakso: Äidin suru alle seitsenvuotiaan lapsen kuoleman jälkeen: Väitöskirja , Tampereen yliopisto 2000. - Leena Väisänen: Lapsen menetys,perheen suru ja toipuminen. 1999.. Pohjautuu väitöskirjaan Family grief and recovery process when baby dies.- Vaiettu suru: lapsen kuolema ja perheen tukeminen 1992.- Ingela Bendt: Kun pieni lapsi kuolee. 1999
- Katja Hautamäki: Lapsensa menettäneen perheen tukeminen yliopistollisessa sairaalassa. 1997 Pro gradu Tampereen yliopisto. - Omakohtaisia kokemuksia kirjoissa: Helmi Vilppola: Perhosen lento 1998.- Lapseni on kuollut - jäi jälkeen kaipuu... 20005 Sylva. - Sinua en unohda: lapsensa menettäneet kertovat 1999.-Tarja Heino: Pieni enkeli: kuvaus kätkytkuolemasta 1999.
Lisää kirjallisuutta aiheesta löytyy Lapin kirjaston tietokannasta www.lapinkirjasto.fi . Voit käyttää omassa kirjastossasi lehtiartikkelitietokantoja Aleksi ja Arto.