Kirjailija Heikki Turunen....Onkohan kukaan, tai kuinka moni, on ajatellut, että hänen elämästään pitäisi tehdä elokuva? Luulen, että katsojia riittäisi.

Kysytty

Kirjailija Heikki Turunen....Onkohan kukaan, tai kuinka moni, on ajatellut, että hänen elämästään pitäisi tehdä elokuva?
Luulen, että katsojia riittäisi.

Vastaus

Vastattu

Tietoa elokuvasuunnitelmista ei ole ainakaan tänne Lieksan kirjastoon vuotanut, mutta kyllä tuosta Lieksan (Pielisjärven) pojasta ainakin kirjallisen verran juttua on riittänyt: Antti Heikkisen kirjoittama Turjailija : Heikki Turusen elämä ja teot -elämäkerta on ilmestynyt vuonna 2015.

3 ääntä

Kommentit

Heikki Turunen on kirjoittanut koko Raivaaja-sarjan sekä (sen ulkopuoleltakin)Tulilintu-nuoruutemme kronikka-teoksen, jossa hän kertoo itsestään "Henkka Oinosena".
Joten em. kirjat lukeneina tunnemme kyllä hänen elämänkaarensa tarkasti. Antti H:n teos on myös lukijoille tuttu.
Nyt olikin kyse elokuvasta, filmistä. Onkohan ohjaaja Markku Pölönen tuumannut asiaa?