Kirjailija Debi Gliorin taustoja ja elämää koskevia asioita pitäs löytää jostain... mistä??

Kysytty

Kirjailija Debi Gliorin taustoja ja elämää koskevia asioita
pitäs löytää jostain... mistä??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Debi Gliorista löytyy valitettavasti kovin vähän tietoja.

Internetissä hänestä on perustiedot (hyvin lyhyet) englanniksi osoitteessa http://www.randomhouse.co.uk/catalog/author.htm?authorID=102864 Tuolla sivulla on oikeastaan vain lueteltu Gliorin tuotantoa ja siinäkin on pieniä virheitä: Magiaa -fantasiasarja ei jäänyt trilogiaksi, vaan sitä on suomennettu jo neljä osaa. Niiden lisäksi Gliori on tunnettu hienoista kuvakirjoistaan (esim. Karhuherra-kirjat), hän on saanut niistä palkintojakin. Nettisivun mukaan Gliori asuu Skotlannissa.

Lehtiartikkeleita Gliorista ja hänen tuotannostaan on julkaistu useissa lehdissä suomeksi. Vuoden 2002 Onnimannissa numero 3 on Mervi Heikkilän juttu Magiaa ja Mafiaa. Sen lisäksi Gliorin tuotantoa on käsitelty seuraavissa lehdissä Onnimanni 3/2004, 3/2003, 4/2001 ja 1/2000, Portti 2/2004, 2/2003 ja 3/2002, Tähtivaeltaja 2/2002 ja Opettaja 35/2000.